Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2744
Odnos emocija postignuća, procjena kontrole i vrijednosti te akademskog uspjeha
Barbara Brdovčak
; Department of Psychology, Catholic University of Croatia
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost procjena kontrole i vrijednosti s pozitivnim i negativnim emocijama postignuća vezanim uz učenje i akademski uspjeh. Provedeno je jednokratno korelacijsko istraživanje sa studentima psihologije i sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Sudionici su ispunili Upitnik emocija postignuća, točnije Ljestvice emocija povezanih s učenjem, Ljestvicu vrijednosti zadatka i Ljestvicu vjerovanja o kontroli nad učenjem iz Upitnika motivacijskih strategija učenja, kao i upitnik općih podataka s dodatnim pitanjem o akademskom uspjehu.
Rezultati su pokazali kako su pozitivne emocije postignuća statistički značajno pozitivno povezane s akademskim uspjehom, a da su negativne emocije postignuća statistički značajno negativno povezane s akademskih uspjehom. Uz to je utvrđena povezanost između ostalih ispitivanih varijabli. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijskim postavkama i pokazuju praktične implikacije o važnosti emocija u obrazovnom kontekstu.
Ključne riječi
akademski uspjeh; emocije postignuća povezane s učenjem; subjektivna kontrola, subjektivna vrijednost; teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća
Hrčak ID:
201195
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 2.982 *