Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2724
Povremeni rad tijekom studija: Uloga zanesenosti u dobrobiti i akademskom uspjehu studenata
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tajana Ljubin Golub
orcid.org/0000-0002-6396-0389
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Lana Jurčec
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Diana Olčar
orcid.org/0000-0003-4690-7137
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Prethodna istraživanja sugeriraju da samo zanesenost u aktivnostima koje osoba smatra važnima doprinosi dobrobiti. Ovo je istraživanje provedeno kako bi se dodatno istražila uloga zanesenosti u različitim aktivnostima u dobrobiti studenata koji povremeno rade i studenata koji ne rade.
Uzorak su činili studenti prve i druge godine sveučilišnih studija (85 % ženskih) na Sveučilištu u Zagrebu (110 povremeno zaposlenih i 113 koji ne rade). Nekoliko je upitnika primijenjeno kako bi se procijenila zanesenost u različitim aktivnostima, dobrobit i sagorijevanje. Također, studenti su naveli prosjek ocjena.
Rezultati su pokazali da je zanesenost u akademskim aktivnostima u obje skupine bila jedini stabilan pozitivan prediktor dobrobiti i akademskog uspjeha te negativan prediktor sagorijevanja, u skladu s činjenicom da su obje skupine studenata procijenile akademske aktivnosti najvažnijima i najkorisnijima. Osim toga, nije bilo razlike između grupa studenata u dobrobiti, sagorijevanju i prosjeku ocjena, što sugerira da trenutno nema negativnih posljedica povremene zaposlenosti kod studenata.
Preporučuje se uvođenje što više akademskih aktivnosti koje potiču zanesenost jer su se pokazale kao bitne za studentsku dobrobit.
Ključne riječi
dobrobit; povremeni rad; sagorijevanje; studenti; zanesenost
Hrčak ID:
201202
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 7.798 *