Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2737
Utjecaj heurističkih predaritmetičkih igara na oblikovanje mentalnih reprezentacija o aritmetičkim pojmovima
Aleksandra Mandić
; Preschool Teacher Training College Mihailo Palov
Marijana Zeljić
orcid.org/0000-0002-0735-9847
; Teacher Education Faculty, University of Belgrade
Sažetak
Imajući u vidu značaj slikovnih reprezentacija (piktograma i ideograma) za razumijevanje značenja matematičkih pojmova, razvili smo sustav heurističkih matematičkih igara u kome je naglasak na razvijanju značenja aritmetičkih pojmova (mentalnih predstava i simbola). U ovom radu izloženi su rezultati eksperimentalnog istraživanja provedenog s ciljem da se ispita utjecaj primjene kreiranog sustava didaktičkih igara na razvoj i trajnost mentalnih reprezentacija o aritmetičkim pojmovima, kao i na razumijevanje značenja korespondentnih matematičkih simbola. Istraživanje je provedeno na grupnom uzorku u koji je bilo uključeno sto četrdeset troje djece uzrasta od šest do sedam godina iz tri predškolske ustanove u Srbiji. Rezultati istraživanja, dobiveni primjenom mjera deskriptivne statistike i t-testa za nezavisne uzorke, pokazali su da se sustavnom primjenom didaktičkih igara zasnovanih na otkriću matematičkih svojstava može utjecati na oblikovanje mentalnih predstava o aritmetičkim pojmovima, te da tako oblikovane predstave i sheme dalje sudjeluju u razumijevanju korespondentnih matematičkih simbola i zapisa. Nakon ponovljenog testiranja, primjenom korelacijske analize, dobiveni su rezultati koji pokazuju da su stečene mentalne predstave ostale prisutne kod djece eksperimentalne grupe i nakon djelovanja eksperimentalnog faktora.
Ključne riječi
razvoj simboličkog mišljenja; reprezentacije matematičkih pojmova; predškolski uzrast; učenje putem otkrića
Hrčak ID:
201193
URI
Datum izdavanja:
27.12.2017.
Posjeta: 1.341 *