Izvorni znanstveni članak
KAKO TISKANI MEDIJI REKONSTRUIRAJU HRVATSKI PUT U EUROPSKU UNIJU: PRIMJER GLOBUSA
Drago ČENGIĆ
Ivana MIJIĆ
Sažetak
Autori u ovome radu na primjeru zagrebačkoga tjednika Globus,
a polazeći od opće važnosti procesa priključenja Hrvatske
Europskoj uniji i teze da mediji imaju važnu ulogu u oblikovanju
javne sfere i u političkom odlučivanju općenito, istražuju kako
hrvatski mediji tematiziraju proces približavanja Hrvatske
Europskoj uniji u politički važnome razdoblju (od 2003. do
2005. godine). Dobiveni rezultati analize sadržaja i analize
diskursa, kao i drugih raspoloživih izvora, upućuju na sljedeće
zaključke. Prvo, teme povezane s procesom pridruživanja
Hrvatske Europskoj uniji vrlo su prisutne u hrvatskim novinama,
pa tako i u Globusu. Drugo, izdvojena su tri dominantna
diskursa kojima se javnost informira o odnosima RH i EU-a. To
su proeuropski diskurs vodećih kolumnista i novinara, birokratski
diskurs predstavnika EU-a i proeuropski diskurs hrvatske
vladajuće političke elite. Treće, prema Globusovim novinarima,
koliko god se ne isključuju ni drugi razlozi otežanoga ulaska
Hrvatske u EU, glavni je problem nacionalnih sudionika u
pregovorima o pridruženju Hrvatske Europskoj uniji u njihovoj
ne/moći da prihvate, primijene, a potom i obrane u širokoj
javnosti "moderni koncept države utemeljen na vladavini prava".
Moderni koncept hrvatske države najširi je 'medijski okvir' kojim
su se rukovodili novinari i urednici u predstavljanju teme
hrvatskih pregovora s EU-om domaćoj javnosti.
Ključne riječi
Hrvatska; EU; pregovori; tiskani mediji; diskurs; medijski okvir
Hrčak ID:
19094
URI
Datum izdavanja:
31.10.2007.
Posjeta: 3.772 *