Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UTJECAJ PODUČAVANJA U MALIM KOOPERATIVNIM SKUPINAMA NA USVAJANJE ZNANJA I ZADOVOLJSTVO STUDENATA

Mira KLARIN


Puni tekst: hrvatski pdf 832 Kb

str. 639-656

preuzimanja: 839

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je usporediti učinke klasičnog
podučavanja i učinke kooperativnog (suradničkog)
podučavanja na studente. Učinci su se promatrali na
kognitivnom planu (procjenom stereotipnih znanja) i na
motivacijskom planu (subjektivnom procjenom zadovoljstva
realiziranom nastavom). Studenti (N=71) su podijeljeni u
dvije skupine (N1=41, N2=30), a nastavu iz razvojne
psihologije slušali su na dva definirana načina (klasičan i
kooperativan u malim skupinama). Druga, manja skupina
studenata podijeljena je u dvije još manje skupine (po 15
studenata u svakoj). Prije i nakon završetka edukacije (poslije
dva mjeseca, odnosno nakon realiziranih osam predavanja i
osam radionica) provedeno je ispitivanje spomenutim
mjernim instrumentima. Rezultati analize varijance ukazuju
na zaključak da postoji razlika u količini stereotipa koji se
značajno povećavaju u funkciji tradicionalne edukacije.
Značajno veće zadovoljstvo načinom realizacije nastave
pokazuju studenti koji su podučavani kooperativnom
metodom podučavanja. Različite učinke podučavanja mogli
bismo objasniti intrinzičnom motivacijom koja se razvija
tijekom kooperativnog podučavanja.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20462

URI

https://hrcak.srce.hr/20462

Datum izdavanja:

31.10.1998.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.314 *