Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3036

Matematičko modeliranje prirodnog i društvenog konteksta u predškolsko doba

Dragica Milinković orcid id orcid.org/0000-0003-4970-1660 ; University of East Sarajevo, Faculty of Education in Bijeljina
Milenko Ćurčić orcid id orcid.org/0000-0002-3825-0641 ; University of East Sarajevo, Faculty of Education in Bijeljina


Puni tekst: engleski pdf 250 Kb

str. 157-174

preuzimanja: 357

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 250 Kb

str. 157-174

preuzimanja: 329

citiraj


Sažetak

U radu se ukazuje na važnost matematičkog modeliranja, koje u osnovi rezultira usvajanjem matematičkih pojmova, razvijanjem sposobnosti rješavanja problema i logičko-matematičkog mišljenja. Metodička literatura promatra matematičko modeliranje kao okvir za učenje matematike, u kojem se putem matematičkih sadržaja proučavaju i druge znanosti i područja života. Za djecu predškolskog uzrasta to je svijet u kome žive, u kome svaka nova situacija predstavlja pravi prirodni problem, a matematičko modeliranje novo, životno i društveno iskustvo. Modeliranje u ranoj dobi otkrivajuća je aktivnost koja podrazumijeva matematizaciju realne situacije i stvaranje modela kojim se pažnja djece usredotočuje na različite vrste prikaza odnosa varijabli. Rad se bavi ispitivanjem stavova odgojitelja o njihovim vrijednostima, primjerenosti ranom djetinjstvu i mogućnosti primjene u učenju predškolske matematike. Anketnim upitnikom na uzorku od 197 ispitanika došlo se do rezultata koji potvrđuju pozitivan stav odgajatelja prema modeliranju, ali i nedovoljnu upućenost u teorijske i praktične spoznaje u vezi s temom.

Ključne riječi

logičko-matematičko mišljenje; rano djetinjstvo; sposobnost rješavanja problema; učenje u kontekstu; vizualni modeli

Hrčak ID:

224083

URI

https://hrcak.srce.hr/224083

Datum izdavanja:

17.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.840 *