Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odnos radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, socioekonomskog statusa i školskog uspjeha

Josip Novak orcid id orcid.org/0000-0003-4738-8666 ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 1.103 Kb

str. 479-504

preuzimanja: 1.161

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos između radnog pamćenja, ispitne anksioznosti, savjesnosti, SES-a i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 208 učenika V. gimnazije u Zagrebu. Dobiven je prediktivni model školskog uspjeha mjerenog prosjekom ocjena iz Matematike i Fizike, u kojem su značajni prediktori radno pamćenje mjereno rasponom pri čitanju, simetrijskim i rotacijskim rasponom te faktor nazvan Prokrastinacija (odgađanje), koji objašnjavaju 29,2 % varijance školskog uspjeha, dok ispitna anksioznost i SES nisu relevantni prediktori. Dobiveni indeksi pogodnosti ukazuju na zadovoljavajući model, koji ima praktične implikacije usmjerene na ranu provjeru, prevenciju i intervencije vezane uz teškoće koje mogu proizlaziti iz niskih rezultata u kapacitetu radnog pamćenja i visokih rezultata u Prokrastinaciji.

Ključne riječi

školski uspjeh; ispitna anksioznost; savjesnost; socioekonomski status; strukturalno modeliranje

Hrčak ID:

224397

URI

https://hrcak.srce.hr/224397

Datum izdavanja:

15.11.2018.

Posjeta: 2.351 *