Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140

Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup

Zorica Cvetanović orcid id orcid.org/0000-0002-3970-0309 ; University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Veljko Brborić ; University of Belgrade, Faculty of


Puni tekst: engleski pdf 239 Kb

str. 453-477

preuzimanja: 573

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 239 Kb

str. 453-477

preuzimanja: 355

citiraj


Sažetak

Poučavanje vokabulara uključuje obogaćivanje rječnika, učenje i upotrebu riječi te ima velik utjecaj na razvoj jezika u djece. Cilj ovoga rada jest preispitati eksperimentalni program koji je izrađen za poučavanje vokabulara, a koji utječe na obogaćivanje dječjeg rječnika. Eksperimentalni program izrađen je u skladu s vrstama leksičkih zadataka i primjenjuje se u nastavi materinskog jezika. Uzorak paralelnih grupa koje su sudjelovale u eksperimentu sastojao se od učenika prvoga razreda osnovne škole (N = 110). Eksperimentalni program poučavanja vokabulara proveden je tijekom tri mjeseca, a učenici su imali tri ili četiri leksička zadatka tjedno. Nakon završetka provedbe programa, proveden je test čija je svrha bila utvrditi razliku između učenika u eksperimentalnoj i kontrolnoj grupi. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika između kontrolne i eksperimentalne grupe u sljedećim dijelovima vokabulara: pridjevima, imenicama, glagolima, sinonimima, antonimima, umanjenicama i slaganjem novih riječi od slova neke ponuđene riječi. Istraživanja pokazuju da priprema detaljnog programa za poučavanje vokabulara utječe na obogaćivanje rječnika učenika u prvom razredu osnovne škole.

Ključne riječi

eksperimentalni program za poučavanje vokabulara; leksički zadaci; vokabular učenika; obogaćivanje rječnika.

Hrčak ID:

225038

URI

https://hrcak.srce.hr/225038

Datum izdavanja:

26.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.220 *