Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3140
Poučavanje vokabulara učenika u prvom razredu osnovne škole: eksperimentalni pristup
Zorica Cvetanović
orcid.org/0000-0002-3970-0309
; University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Veljko Brborić
; University of Belgrade, Faculty of
Sažetak
Poučavanje vokabulara uključuje obogaćivanje rječnika, učenje i upotrebu riječi te ima velik utjecaj na razvoj jezika u djece. Cilj ovoga rada jest preispitati eksperimentalni program koji je izrađen za poučavanje vokabulara, a koji utječe na obogaćivanje dječjeg rječnika. Eksperimentalni program izrađen je u skladu s vrstama leksičkih zadataka i primjenjuje se u nastavi materinskog jezika. Uzorak paralelnih grupa koje su sudjelovale u eksperimentu sastojao se od učenika prvoga razreda osnovne škole (N = 110). Eksperimentalni program poučavanja vokabulara proveden je tijekom tri mjeseca, a učenici su imali tri ili četiri leksička zadatka tjedno. Nakon završetka provedbe programa, proveden je test čija je svrha bila utvrditi razliku između učenika u eksperimentalnoj i kontrolnoj grupi. Rezultati su pokazali da postoji statistički značajna razlika između kontrolne i eksperimentalne grupe u sljedećim dijelovima vokabulara: pridjevima, imenicama, glagolima, sinonimima, antonimima, umanjenicama i slaganjem novih riječi od slova neke ponuđene riječi. Istraživanja pokazuju da priprema detaljnog programa za poučavanje vokabulara utječe na obogaćivanje rječnika učenika u prvom razredu osnovne škole.
Ključne riječi
eksperimentalni program za poučavanje vokabulara; leksički zadaci; vokabular učenika; obogaćivanje rječnika.
Hrčak ID:
225038
URI
Datum izdavanja:
26.6.2019.
Posjeta: 2.220 *