Izvorni znanstveni članak
ANDROGINO PUTOVANJE OD KALJUŽE DO VISA
Sanja Knežević
orcid.org/0000-0003-0582-4298
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
Janku Poliću Kamovu u hrvatskoj je kulturi imanentan pojam psovača,
rušitelja društvenih i književnih kanona. Riječ je dakle o umjetniku koji
se nije mogao nositi s uskogrudnom malograđanskom sredinom koju je
stoljećima stvarala „muška“ prosvjetiteljska kultura. Dakle ako su avangardisti,
negirajući umjetnički kanon novovjekovne umjetnosti, pripremili
teren feminizmu, onda se može reći da je među prvima u hrvatskoj
kulturi to učinio mladi hrvatski intelekutalac – Janko Polić Kamov.
Problematizacija ženskoga u Kamovljevu književnome djelu (posebice
u romanu Isušena kaljuža) u tom je smislu temelj ovoga rada. Naime
objektivizacijom ženskoga na prvi bi se pogled Polića okarakteriziralo
kao antifeminističku pojavu, no avangardnim očuđujućim izokretanjem
vrijednosti on postiže upravo suprotno. U svome psihoanalitičkom putovanju
s ktonskoga dna do apolonijske kaljuže on postiže androginu
ravnotežu.
Ključne riječi
Janko Polić Kamov; Isušena kaljuža; avangarda; dekadencija; feminizam
Hrčak ID:
228300
URI
Datum izdavanja:
11.12.2012.
Posjeta: 1.135 *