Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.2.11

ODNOS IZMEĐU INOVATIVNOSTI I IZVOZA U HRVATSKIM PODUZEĆIMA

Helena Šlogar orcid id orcid.org/0000-0002-7240-1140 ; Libertas International University, Trg J.F. Kennedy 6b, Zagreb, Republic of Croatia
Heri Bezić ; University of Rijeka, Faculty of Economics, Ivana Filipovića 4, Rijeka, Republic of Croatia


Puni tekst: engleski pdf 638 Kb

str. 11-30

preuzimanja: 949

citiraj


Sažetak

Svrha je ovog rada ispitati odnos inovativnosti i izvoza u hrvatskim poduzećima.
U istraživanju su sudjelovala 303 hrvatska izvozna poduzeća iz prerađivačke industrije
te informacijske i komunikacijske tehnologije. Istraživanje je provedeno metodom
anketiranja u zadnjem tromjesečju 2016. godine. U tu svrhu korištena je Spearman rang
korelacija, test Kruskal-Wallis ANOVA i kanonska analiza. Rezultati pokazuju da postoji
pozitivan odnos između inovativnosti i izvoza u hrvatskim poduzećima. Rezultati nude
teorijske i upravljačke implikacije. Ovo istraživanje ima praktične implikacije za hrvatska
poduzeća da povećaju svoju učinkovitost i inovativnost. Vrijednost se ogleda u odnosu
inovativnosti i izvoza te postoji važan istraživački prostor za znanstvenike u literaturi o
međunarodnoj trgovini, poduzetništvu i upravljanju. U kontekstu ovog istraživanja,
vjerojatno je da inovativnost utječe na izvozne aktivnosti poduzeća, što se može pozitivno
odraziti na stvaranje i održavanje njihove konkurentske prednosti na međunarodnom
tržištu.

Ključne riječi

inovativnost; inovativnost proizvoda; inovativnost procesa; inovativnost poslovnog sustava; izvoz; hrvatska poduzeća

Hrčak ID:

229678

URI

https://hrcak.srce.hr/229678

Datum izdavanja:

12.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.309 *