Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Primjena dvojnog stručnog obrazovanja i osposobljavanja za poduzetništvo u svjetlu iskustava iz Poljske

Anton Florijan Barišić orcid id orcid.org/0000-0002-9566-7777 ; Veleučilište VERN’, Zagreb, Hrvatska
Joanna Rybacka Barišić ; Chronos Info, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 780 Kb

str. 176-190

preuzimanja: 848

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 780 Kb

str. 176-190

preuzimanja: 201

citiraj


Sažetak

U nizu zemalja u Europi i svijetu strukovno obrazovanje i osposobljavanje temelji se na principu dualnog obrazovanja. To znači da učenici jedan dio svog obrazovanja i osposobljavanja provode u strukovnoj školi, a drugi dio u tvrtki koja je izravno uključena u redovne radne aktivnosti. Bliska povezanost s radom podrazumijeva da je tranzicija od pripravnika do osposobljenog zaposlenika relativno laka u usporedbi sa školskim strukovnim obrazovanjem. Princip dualnog obrazovanja unutar strukovnog obrazovanja i obrazovanja svjetski je poznat po svojoj sposobnosti da tržištu rada osigura visokokvalificiranu radnu snagu koja se može prilagoditi novim i promjenjivim uvjetima i uvođenju novih tehnologija. Osim toga, kvalificirana radna snaga obrazovana putem sustava dualnog obrazovanja ima vrlo visoku mobilnost na tržištu rada. Dualno obrazovanje osigurava čvrste veze između obrazovnog sustava i tvrtke i zbog sudjelovanja tvrtke u obrazovnim procesima. S druge strane, sustav dualnog obrazovanja relativno je jeftin način osposobljavanja kvalificirane radne snage u usporedbi sa školskim obrazovnim sustavima unutar strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. U ovom su radu predstavljeni različiti pristupi strukovnom obrazovanje i osposobljavanju. Prikazani su osnovni modeli strukovnog obrazovanja i osposobljavanja Primjeri se primjenjuju u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Engleskoj i Francuskoj. Analizirajući referentne modele strukovnog obrazovanja prikazan je sustav strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koji je uvela i primjenjuje Poljska. Svrha rada je ilustrirati prakse različitih zemalja i usporediti ih s poljskim iskustvima u razvoju dualnog obrazovanja.

Ključne riječi

stručno osposobljavanje; dualni sustav strukovnog osposobljavanja; tržište rada

Hrčak ID:

230586

URI

https://hrcak.srce.hr/230586

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.751 *