Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi39210

Martin Heidegger o slikarstvu: Franz Marc i Paul Klee

Una Popović orcid id orcid.org/0000-0002-3024-1345 ; Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Dr. Zorana Đinđića 2, RS–21000 Novi Sad


Puni tekst: hrvatski pdf 336 Kb

str. 445-460

preuzimanja: 571

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 336 Kb

str. 445-460

preuzimanja: 537

citiraj


Sažetak

U ovom se radu razmatra Heideggerovo razumijevanje umjetnosti s obzirom na položaj slikarstva, za koje tvrdimo da ima status ravnopravan pjesništvu. Navedena teza izvedena je polazeći od Heideggerovih komentara o Kleeu, koji pokazuju da smisao slikarstva nije u prikazivanju bivstvujućeg, već u predočavanju zahvaćanja bivstvovanja. Ista se teza analizira s obzirom na kratki Heideggerov komentar Franza Marca iz ranih radova, te se zaključuje da Heideggerova osuda apstraktnog slikarstva nije određena zahtjevom za prikazivanjem nekog bivstvujućeg, odnosno objekta. Konačno, vodeći položaj pjesništva i slikarstva pokazuje se kao naznaka novog razumijevanja slike kod Heideggera, koje povratno postavlja zahtjev za revidiranjem ustaljene interpretacije Heideggerove filozofije umjetnosti.

Ključne riječi

Martin Heidegger; Franz Marc; Paul Klee; slikarstvo; bivstvovanje; apstraktno slikarstvo; slika; riječ

Hrčak ID:

236963

URI

https://hrcak.srce.hr/236963

Datum izdavanja:

17.8.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.639 *