Pregledni rad
Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj
Nena Vukelić
orcid.org/0000-0002-0658-8947
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju
Sažetak
U okviru obrazovanja za održivi razvoj (budući) nastavnici se ističu kao najvažniji izvršitelji promjena i promicanja održivog razvoja. Stoga su u radu izloženi modeli koji se bave pitanjem koje kompetencije trebaju imati (budući) nastavnici kako bi mogli uspješno implementirati obrazovanje za održivi razvoj u svoju praksu. Uspješnost integracije ovisi ponajviše o samim (budućim) nastavnicima, odnosno o: a) njihovim vrijednostima, stavovima, znanju i ponašanju spram održivog razvoja (zastupljenosti odrednica građanstva održivosti), b) o njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju, odnosno spremnosti za promjene i inovacije u nastavnom radu, c) o njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Cilj je rada analizirati navedene odrednice spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj.
Ključne riječi
građanstvo održivosti, kompetencije nastavnika u obrazovanju za održivi razvoj, nastavnička samoefikasnost, obrazovanje za održivi razvoj, obrazovne filozofije, transformativno obrazovanje
Hrčak ID:
239898
URI
Posjeta: 1.289 *