Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj

Nena Vukelić orcid id orcid.org/0000-0002-0658-8947 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 280 Kb

str. 141-161

preuzimanja: 850

citiraj


Sažetak

U okviru obrazovanja za održivi razvoj (budući) nastavnici se ističu kao najvažniji izvršitelji promjena i promicanja održivog razvoja. Stoga su u radu izloženi modeli koji se bave pitanjem koje kompetencije trebaju imati (budući) nastavnici kako bi mogli uspješno implementirati obrazovanje za održivi razvoj u svoju praksu. Uspješnost integracije ovisi ponajviše o samim (budućim) nastavnicima, odnosno o: a) njihovim vrijednostima, stavovima, znanju i ponašanju spram održivog razvoja (zastupljenosti odrednica građanstva održivosti), b) o njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju, odnosno spremnosti za promjene i inovacije u nastavnom radu, c) o njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj. Cilj je rada analizirati navedene odrednice spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj.

Ključne riječi

građanstvo održivosti; kompetencije nastavnika u obrazovanju za održivi razvoj; nastavnička samoefikasnost; obrazovanje za održivi razvoj; obrazovne filozofije; transformativno obrazovanje

Hrčak ID:

239898

URI

https://hrcak.srce.hr/239898

Datum izdavanja:

15.6.2020.

Posjeta: 1.872 *