Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KULTURNA DIMENZIJA SJEĆANJA NA GENOCID U SREBRENICI

Amila Handžić Ferović orcid id orcid.org/0000-0002-6909-6325 ; Univerzitet u Sarajevu, Akademija likovnih umjetnosti Sarajevo


Puni tekst: hrvatski pdf 534 Kb

str. 153-168

preuzimanja: 335

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 31 Kb

str. 169-169

preuzimanja: 161

citiraj


Sažetak

Osnovna je ideja ovoga rada tumačenje genocida u Srebrenici kroz pojam i značenje „kulturne traume“. Istraživanje je zasnovano na analizi i propitivanju vizualnih i značenjskih dimenzija rada bosanskohercegovačke umjetnice Šejle Kamerić u radu Bosnian Girl te jumbo plakata 1945-1995-2005 fotografa Tarika Samaraha. Radovi nastali u poslijeratnome razdoblju prepoznaju se kao ključni kulturni mehanizmi interpretiranja i razumijevanja srebreničkih traumatičnih zbivanja. Iskazi izmijenjena i fragmentirana kolektiviteta ogledaju se u okvirima značenjski oblikovane prošlosti različitim vizualnim sredstvima i njihovim međusobnim odnosima. Snažni simbolički potencijal spomenutih radova autorica promatra kao prostor arhiviranja znanja i kulturne dimenzije sjećanja na genocid u Srebrenici te integriranja povijesnoga sadržaja u okvire suvremenoga i budućega bosanskohercegovačkog društvenog konteksta. Radovi umjetnice Kamerić i fotografa Samaraha, kao narativi kulturnoga pamćenja, problematiziraju utjecaj prošlosti na procese re/konstrukcije kolektivnoga identiteta.

Ključne riječi

genocid; kulturna trauma; kulturno pamćenje; narativni diskurs; kolektivni identitet

Hrčak ID:

247715

URI

https://hrcak.srce.hr/247715

Datum izdavanja:

8.7.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.317 *