Prethodno priopćenje
Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu
Lucija Šimek
orcid.org/0000-0001-5153-7009
; OŠ Tužno, Tužno
Jasminka Ledić
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Rijeka
Tamara Martinac Dorčić
orcid.org/0000-0002-3844-8500
; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Rijeka
Sažetak
Rezultati istraživanja upućuju da se pedagozi, nastavnici i odgojitelji ne percipiraju kao dovoljno kompetentni za odgojno-obrazovni rad u inkluzivnom okruženju. Temeljem toga, u ovom se istraživanju krenulo od pretpostavke da školski pedagozi procjenjuju da nisu dovoljno kompetentni za inkluzivnu praksu. Cilj je istraživanja bio utvrditi percepciju pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama o vlastitoj kompetentnosti za inkluzivnu praksu. Opću kompetentnost za inkluzivnu praksu ispitanici su procijenili relativno visoko, a kada je riječ o konkretnim teškoćama onda se procjena kompetentnosti smanjuje. Pedagozi se najviše kompetentnima smatraju za odgojno-obrazovni rad s učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, dok najmanju kompetentnost procjenjuju za odgojno-obrazovni rad s učenicima s oštećenjem sluha i s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju; inkluzija; kompetencija; pedagog; škola
Hrčak ID:
249640
URI
Datum izdavanja:
1.12.2020.
Posjeta: 3.312 *