Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v23i1.3824
Oblikovanje grupnoga identiteta glazbenim stvaranjem u srednjoj školi
Carlos Lage-Gómez
orcid.org/0000-0001-7264-7725
; Faculty of Education Complutense University of Madrid Rector Royo Villanova s/n, Ciudad Universitaria, 28040 Madrid, Spain
Roberto Cremades-Andreu
orcid.org/0000-0002-9930-1609
; Faculty of Education Complutense University of Madrid Rector Royo Villanova s/n, Ciudad Universitaria, 28040 Madrid, Spain
Abstract
Glazba ima važnu ulogu u izgradnji identiteta tijekom adolescencije. Unatoč
tome, malo je studija istraživalo odnos između oblikovanja grupnih identiteta u
adolescenciji i glazbenoga stvaranja kao iskustvene grupne aktivnosti u srednjoj školi.
Stoga je cilj ovoga istraživanja bio osvijetliti oblikovanje grupnih identiteta u razredu
i utvrditi čimbenike uključene u taj proces. Proveden je obrazovni projekt s fokusom
na participacijsko glazbeno stvaranje u tri srednje škole u Španjolskoj. U projektu je
sudjelovalo 267 učenika. Podatci su sakupljeni metodama sudioničkoga promatranja,
promatranja bez sudjelovanja, razrednoga dnevnika, upitnika i videozapisa, a
analizirani su unutar okvira teorije aktivnosti. Rezultati pokazuju utjecaj određenoga
broja međusobno povezanih faktora na oblikovanje grupnoga identiteta u učionici:
(1) učenički angažman u svim stadijima projekta, (2) stvaranje značajnih glazbenih
iskustava kroz učeničke uloge glazbenika, (3) razredno ozračje, (4) javljanje pozitivnih
emocija, (5) visoka motivacija za učenje i (6) poistovjećivanje učenika s vlastitom
glazbom. Navedeni rezultati otkrivaju pozitivno djelovanje glazbenoga stvaralaštva
na oblikovanje grupnoga identiteta.
Keywords
glazba; kreativno učenje; sudjelovanje; srednjoškolsko obrazovanje; teorija aktivnosti
Hrčak ID:
256407
URI
Publication date:
23.3.2021.
Visits: 1.391 *