Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.38190/ope.11.1.4

Sličnosti i razlike Šuvarove i bolonjske reforme obrazovanja

Maja Bosanac orcid id orcid.org/0000-0002-0185-3473 ; Filozofski fakultet u Novom Sadu
Radovan Grandić ; Filozofski fakultet u Novom Sadu


Puni tekst: hrvatski pdf 715 Kb

str. 162-172

preuzimanja: 807

citiraj


Sažetak

Odgoj i obrazovanje oduvijek su neraskidivo povezani s društvenim, ekonomskim, političkim i kulturnim događajima. Cilj rada je razmotriti osnovne sličnosti i razlike između bolonjske i Šuvarove reforme obrazovanja. Iako je bolonjska reforma usmjerena na visoko obrazovanje, a Šuvarova se reforma prvenstveno odnosila na srednjoškolsko obrazovanje te reforme također sadrže brojne sličnosti čije bi implikacije mogle biti važne za cjelovitije razumijevanje brojnih očekivanja koja postavljaju moderne obrazovne ustanove. Jedna od osnovnih sličnosti obje reforme je povezanost obrazovanja sa svijetom rada i zahtjevima tržišta. Upravo je ta karakteristika modernih zahtjeva za odgojem obrazovanja istovremeno najkontroverznija i često kritizirana. Doprinos ovog rada podrazumijeva aktualizaciju pitanja Šuvarove reforme koja se često uspoređuje s bolonjskim procesom. U zaključku rada ističe se da bez obzira na razlike, čija je jedna od osnovnih činjenica da je Šuvarova reforma napuštena za razliku od trenutne bolonjske, usporedba ovih reformi može biti važna posebno kada je riječ o razumijevanju društveno-ekonomskih i političkih utjecaja na proces obrazovanja.

Ključne riječi

reforma obrazovanja; bolonjski proces; Šuvarova reforma; usmjereno obrazovanje; tržište

Hrčak ID:

258796

URI

https://hrcak.srce.hr/258796

Datum izdavanja:

11.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.349 *