Stručni rad
https://doi.org/10.38190/ope.11.1.4
Sličnosti i razlike Šuvarove i bolonjske reforme obrazovanja
Maja Bosanac
orcid.org/0000-0002-0185-3473
; Filozofski fakultet u Novom Sadu
Radovan Grandić
; Filozofski fakultet u Novom Sadu
Sažetak
Odgoj i obrazovanje oduvijek su neraskidivo povezani s društvenim, ekonomskim, političkim i kulturnim događajima. Cilj rada je razmotriti osnovne sličnosti i razlike između bolonjske i Šuvarove reforme obrazovanja. Iako je bolonjska reforma usmjerena na visoko obrazovanje, a Šuvarova se reforma prvenstveno odnosila na srednjoškolsko obrazovanje te reforme također sadrže brojne sličnosti čije bi implikacije mogle biti važne za cjelovitije razumijevanje brojnih očekivanja koja postavljaju moderne obrazovne ustanove. Jedna od osnovnih sličnosti obje reforme je povezanost obrazovanja sa svijetom rada i zahtjevima tržišta. Upravo je ta karakteristika modernih zahtjeva za odgojem obrazovanja istovremeno najkontroverznija i često kritizirana. Doprinos ovog rada podrazumijeva aktualizaciju pitanja Šuvarove reforme koja se često uspoređuje s bolonjskim procesom. U zaključku rada ističe se da bez obzira na razlike, čija je jedna od osnovnih činjenica da je Šuvarova reforma napuštena za razliku od trenutne bolonjske, usporedba ovih reformi može biti važna posebno kada je riječ o razumijevanju društveno-ekonomskih i političkih utjecaja na proces obrazovanja.
Ključne riječi
reforma obrazovanja; bolonjski proces; Šuvarova reforma; usmjereno obrazovanje; tržište
Hrčak ID:
258796
URI
Datum izdavanja:
11.6.2021.
Posjeta: 2.159 *