Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v23i2.3919
Istraživanje metodičkoga znanja budućih učitelja na primjeru prijelaza između dvaju prikaza
Mehmet Koray Serin
orcid.org/0000-0003-4104-5902
; Department of Educational Sciences Faculty of Education Kastamonu University Aktekke Mahallesi, Fakülte Sokak, No: 1/C, 37200 Kastamonu, Turkey
Sažetak
Svrha ove studije je istražiti prijelaz između prikaza budućih učitelja te doći do
zaključaka o njihovom metodičkom znanju. U istraživanju, provedenom kao
studiji slučaja sudjelovalo je 92 budućih učitelja, studenata viših godina državnoga
fakulteta u Turskoj. Za prikupljanje podataka koristila su se dva zadatka koji su
u vrednovanju TIMSS upotrijebljeni za ocjenjivanje učenika četvrtih razreda
2007. i 2011. godine. Sudionici su te zadatke rješavali na osobnoj razini te na
razini učenika četvrtih razreda. Provedena je anliza sadržaja na prikupljenim
podatcima. Budući učitelji u svojim rješenjima većinom su se koristili simboličkim
(algebarskim) prikazima koji su bili u skladu s njihovom razinom. S druge strane,
kada su rješavali zadatke na razini učenika četvrtih razreda, primijećena je
smanjena uporaba prikaza, osobito u zadatku s ulaznicom. Postotak uporabe
prikladnih prikaza u zadatku s tortom bio je viši. Gotovo 30 % budućih učitelja
uspjelo je riješiti oba zadatka koristeći se prikazima prikladnima za razinu učenika
četvrtih razreda jer su imali dovoljno metodičkoga znanja.
Ključne riječi
budući učitelji; metodičko znanje (PCK); višestruki prikazi
Hrčak ID:
262080
URI
Datum izdavanja:
3.9.2021.
Posjeta: 1.286 *