Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi41304

Mallarméov ritam: između fenomena i différance

Adrian Pelc ; Universität Wien, Institut für Slawistik, Spitalgasse 2, Hof 3 (Campus), AT–1090 Wien


Puni tekst: hrvatski pdf 385 Kb

str. 531-548

preuzimanja: 106

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 385 Kb

str. 548-548

preuzimanja: 54

citiraj


Sažetak

Pojam ritma u opusu Stephanea Mallarméa zauzima specifičnu poziciju na kojoj se prelamaju gotovo sve najizazovnije pjesnikove ideje. Slijedeći nit koju nam taj pojam pruža, u prvom se koraku utvrđuju paralele između Mallarméovih estetskih postulata i Husserlove fenomenologije. U drugom koraku, paralela Husserl – Mallarmé služi kao matrica za razumijevanje nekih temeljnih paradoksa Derridaove dekonstrukcije. Pokazat će se kako je i Derrida bio u potrazi za određenim, osebujnim ritmom. U trećem koraku bit će pokazano kako je od Mallarméa, preko Derridaove razrade, ritam (ritam pojavnosti i ritam stiha, ritam riječi i ritam bjeline) postao jednom od diskretnih, ali najradikalnijih teorijskih premisa nekih od najvažnijih filozofa postmoderne: Agambena, Kristeve, Rancièrea, Nancyja.

Ključne riječi

Stephane Mallarmé, Jacques Derrida, Edmund Husserl, stih, ritam, dekonstrukcija, fenomen, ideja

Hrčak ID:

264358

URI

https://hrcak.srce.hr/264358

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 376 *