Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/fi41304

Mallarméov ritam: između fenomena i différance

Adrian Pelc ; Universität Wien, Institut für Slawistik, Spitalgasse 2, Hof 3 (Campus), AT–1090 Wien


Full text: croatian pdf 385 Kb

page 531-548

downloads: 448

cite

Full text: english pdf 385 Kb

page 548-548

downloads: 211

cite


Abstract

Pojam ritma u opusu Stephanea Mallarméa zauzima specifičnu poziciju na kojoj se prelamaju gotovo sve najizazovnije pjesnikove ideje. Slijedeći nit koju nam taj pojam pruža, u prvom se koraku utvrđuju paralele između Mallarméovih estetskih postulata i Husserlove fenomenologije. U drugom koraku, paralela Husserl – Mallarmé služi kao matrica za razumijevanje nekih temeljnih paradoksa Derridaove dekonstrukcije. Pokazat će se kako je i Derrida bio u potrazi za određenim, osebujnim ritmom. U trećem koraku bit će pokazano kako je od Mallarméa, preko Derridaove razrade, ritam (ritam pojavnosti i ritam stiha, ritam riječi i ritam bjeline) postao jednom od diskretnih, ali najradikalnijih teorijskih premisa nekih od najvažnijih filozofa postmoderne: Agambena, Kristeve, Rancièrea, Nancyja.

Keywords

Stephane Mallarmé; Jacques Derrida; Edmund Husserl; stih; ritam; dekonstrukcija; fenomen; ideja

Hrčak ID:

264358

URI

https://hrcak.srce.hr/264358

Publication date:

29.10.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.739 *