Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.21464/fi41310

Samopredstavljanje na društvenim mrežama

Ivan Perkov ; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Borongajska cesta 83d, HR–10000 Zagreb
Petar Šarić ; Obrtnički odvojak 14, HR–10310 Ivanić Grad


Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 627-638

preuzimanja: 327

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 330 Kb

str. 638-638

preuzimanja: 95

citiraj


Sažetak

U radu se predstavlja sociološki teorijski okvir za proučavanje samopredstavljanja na društvenim mrežama. Rad se teorijski oslanja na sociološke klasike E. Goffmana i M. Castellsa, ali i na radove drugih područja znanosti u kojima su se istraživali samopredstavljanje i društvene mreže kao društveni fenomeni. U prvom se dijelu rada nudi kontekstualni okvir razvoja informacijskih tehnologija i rasta broja korisnika društvenih mreža, a iznose se i terminološka pojašnjenja. Potom se analiziraju sociološki pristupi fenomenima društvenih mreža i samopredstavljanja u okviru dramaturškog pristupa. Dovodi se u pitanje prostorno-vremenski okvir kojeg donosi pojava interneta i u kontekstu se toga okvira analizira samopredstavljanje. Analizira se i pojam izložbene stranice koji označava novi oblik nastupa na platformama društvenih mreža, vremenski status suvremenog oblika samopredstavljanja na društvenim mrežama, te asinkroni karakter komunikacije koji to samopredstavljanje podrazumijeva.

Ključne riječi

društvene mreže, društveni mediji, samopredstavljanje, dramaturški pristup, Erving Goffman, Manuel Castells, asinkrona komunikacija, izložbena stranica

Hrčak ID:

264364

URI

https://hrcak.srce.hr/264364

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 956 *