Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Analiza predizbornih spotova u Republici Srbiji – Negativna kampanja kandidata vladajućih političkih stranaka u okviru kampanje za predsjedničke izbore 2012. i 2017. godine

Nikola Perišić orcid id orcid.org/0000-0002-3642-0731 ; Fakultet političkih nauka Univerziteta u Beogradu


Puni tekst: hrvatski pdf 183 Kb

str. 149-160

preuzimanja: 298

citiraj


Sažetak

Predmet je rada analiza spotova predsjedničkih kandidata na vlasti u trenutku održavanja predsjedničkih izbora 2012. i 2017. godine. Iz 2012. godine analizirat će se spot kandidata Demokratske stranke Borisa Tadića, a iz 2017. godine spot kandidata Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića. U navedenim spotovima prikazat će se korištenje negativne propagande oba kandidata prema suparnicima. Rad je podijeljen u nekoliko dijelova. Na početku će čitatelji biti upoznati sa značajem koji spotovi imaju u suvremenoj političkoj propagandi, kao i sa samim pojmom kampanje. U drugom dijelu ukazat će se na sve veći trend upotrebe negativne političke propagande. Kao metodu promatranja navedenih spotova koristit će se metoda analize sadržaja. Poseban dio odvojen je za teorijski pregled ove metode. U završnom dijelu izložit će se rezultati promatranja. Analizom navedenih spotova uočava se da je Boris Tadić, na direktan način, tokom čitavog spota pokušavao diskreditirati suparnika Tomislava Nikolića, dok je Aleksandar Vučić koristio indirektnu tehniku negativne propagande. Ova je razlika bitna, jer je strategija Aleksandra Vučića bila uspješnija, gledano kroz prizmu izbornog rezultata. Društveno akademski doprinos ovog rada je u tome što predstavlja jednu od rijetkih analiza negativne propagande tijekom predizborne kampanje u Srbiji.

Ključne riječi

negativna propaganda; predsjednički izbori u Srbiji; predizborna kampanja; Boris Tadić; Aleksandar Vučić

Hrčak ID:

265900

URI

https://hrcak.srce.hr/265900

Datum izdavanja:

25.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 803 *