Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga emocija u procesu interpretacije književnoga djela vođenim čitanjem

Ljiljana Sabljak orcid id orcid.org/0000-0003-2936-9031


Puni tekst: hrvatski pdf 524 Kb

str. 101-129

preuzimanja: 439

citiraj


Sažetak

Svrha i cilj ovoga rada spajanje je teorijske spoznaje s rezultatima znanstvenih istraživanja kako bi se kreirali i ponudili modeli strukturiranih programa poticanja čitanja vođenim čitanjem u narodnim knjižnicama. Narodnu knjižnicu nastoji se situirati kao „prirodno mjesto“ za provođenje posebnih programa poticanja čitanja (kao svoju redovnu uslugu), koji psihološki, kognitivno, socijalno i kulturološki utječu na čitanje/čitatelja, na razvoj promicanja i poticanja čitanja vođenim čitanjem. Provedena su dva istraživanja – područje vrjednovanja posebnih programa poticanja čitanja u narodnim knjižnicama i eksperimentalno istraživanje učinka posebnih programa poticanja čitanja vođenim čitanjem na korisnike (odabrane fokus grupe) i knjižničara kao voditelja takvih programa. Zajedničko im je da narodnu knjižnicu odrede kao „prirodno mjesto“ za komunikacijski krug autor – djelo – knjižničar – čitatelj. Anketnim upitnicima istraživalo se i vrjednovalo kako se narodna knjižnica svojom novom korisničkom ponudom, programima poticanja čitanja, prilagođava promjenama u pristupu korisniku (individualno) i suvremenim socio-psihološkim kretanjima društva u cjelini.
Na temelju eksperimentalnih istraživanja potvrđeni su očekivani rezultati – učinci o djelotvornosti provođenja programa vođenoga čitanja kao i očekivanje jačanja čitateljskoga samopouzdanja. Sudionici programa vođenoga čitanja (fokus grupe) pozitivno su evaluirali radionice na skali od 1 do 10 evaluacijskoga listića visokim ocjenama između 6 i 10.

Ključne riječi

posebni programi poticanja čitanja; vođeno čitanje; čitateljske kompetencije; narodne knjižnice; socijalna inkluzija

Hrčak ID:

266363

URI

https://hrcak.srce.hr/266363

Datum izdavanja:

6.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 975 *