Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/2.11

OTPORNOST POTROŠAČA NA NARUŠAVANJE ONLINE PRIVATNOSTI: TESTIRANJE MJERNE LJESTVICE

Edo Rajh orcid id orcid.org/0000-0003-1916-5756 ; The Institute of Economics, Zagreb
Bruno Škrinjarić orcid id orcid.org/0000-0002-5969-1948 ; The Institute of Economics, Zagreb
Jelena Budak orcid id orcid.org/0000-0003-3739-4704 ; The Institute of Economics, Zagreb


Full text: croatian pdf 489 Kb

page 527-544

downloads: 542

cite


Abstract

Otpornost se na individualnoj razini promatra kao sposobnost pojedinaca da se oporave od nepovoljnih okolnosti, odnosno kao proces prilagodbe nepovoljnim okolnostima. Cilj je ovog rada testirati mjernu ljestvicu za mjerenje otpornosti na narušavanje online privatnosti potrošača. U radu se analizira psihometrijska prikladnost mjerne ljestvice te je procijenjena njezina pouzdanost, konvergentna valjanost te dimenzionalnost. Podaci su analizirani izračunom Cronbachova alfa koeficijenta te eksplorativnom i konfirmativnom faktorskom analizom. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak o potrebi skraćivanja originalne mjerne ljestvice na način da se zadrže samo pozitivne tvrdnje u ljestvici. Skraćena verzija originalne ljestvice ima zadovoljavajuće psihometrijske karakteristike jer posjeduje svojstva pouzdanosti i konvergentne valjanosti, a dimenzionalnost ljestvice u skladu je s konceptualiziranom dimenzionalnošću.

Keywords

otpornost; narušavanje online privatnosti; potrošači; mjerna ljestvica; psihometrijske karakteristike

Hrčak ID:

267145

URI

https://hrcak.srce.hr/267145

Publication date:

14.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.088 *