Preliminary communication
https://doi.org/10.17818/EMIP/2021/2.11
OTPORNOST POTROŠAČA NA NARUŠAVANJE ONLINE PRIVATNOSTI: TESTIRANJE MJERNE LJESTVICE
Edo Rajh
orcid.org/0000-0003-1916-5756
; The Institute of Economics, Zagreb
Bruno Škrinjarić
orcid.org/0000-0002-5969-1948
; The Institute of Economics, Zagreb
Jelena Budak
orcid.org/0000-0003-3739-4704
; The Institute of Economics, Zagreb
Abstract
Otpornost se na individualnoj razini promatra kao sposobnost pojedinaca da se oporave od nepovoljnih okolnosti, odnosno kao proces prilagodbe nepovoljnim okolnostima. Cilj je ovog rada testirati mjernu ljestvicu za mjerenje otpornosti na narušavanje online privatnosti potrošača. U radu se analizira psihometrijska prikladnost mjerne ljestvice te je procijenjena njezina pouzdanost, konvergentna valjanost te dimenzionalnost. Podaci su analizirani izračunom Cronbachova alfa koeficijenta te eksplorativnom i konfirmativnom faktorskom analizom. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak o potrebi skraćivanja originalne mjerne ljestvice na način da se zadrže samo pozitivne tvrdnje u ljestvici. Skraćena verzija originalne ljestvice ima zadovoljavajuće psihometrijske karakteristike jer posjeduje svojstva pouzdanosti i konvergentne valjanosti, a dimenzionalnost ljestvice u skladu je s konceptualiziranom dimenzionalnošću.
Keywords
otpornost; narušavanje online privatnosti; potrošači; mjerna ljestvica; psihometrijske karakteristike
Hrčak ID:
267145
URI
Publication date:
14.12.2021.
Visits: 2.088 *