Stručni rad
DAROVITI UČENICI I POTICAJNO OKRUŽENJE ZA UČENJE
Albina Fifer
; Osnovna škola Pohorskog bataljuna Oplotnica
Sažetak
Poticajno okruženje za učenje omogućuje učenicima kvalitetno i samostalno učenje, pri čemu nastavnik fleksibilno prilagođava nastavni proces sposobnostima, potrebama i interesima učenika koji su i sukreatori procesa u tom obliku rada. Aktivnom suradnjom s učenicima tako gradi osjećaj povjerenja u sebe i vlastite sposobnosti, a prepoznaje i njihova jaka područja. Naš poticaj i pomoć u ostvarivanju njihovih interesa, potreba i želja u velikoj su mjeri potrebni talentiranim učenicima koji talente pokazuju u različitim oblicima i opsezima. U našoj školi provodimo interesnu aktivnost Dizajnersko-kreativni kružok na razrednoj razini, čija je svrha promicanje tehničkog stvaralaštva, pri čemu u strategiji učenja prevladava projektna nastava prema modelu „od ideje do proizvoda“ koja uključuje talentirane učenike i učenike koji pokazuju velik interes i volju za praktični rad. Sastajemo se jednom tjedno. Nastava se održava diferencirano. Učenici uče kroz vlastitu aktivnost, naglasak je na iskustvenom učenju, a upoznavanje postupaka izrade proizvoda potiče njihovu tehničku kreativnost, ustrajnost, osjećaj vlastite sposobnosti, zadovoljstva i vrijednosti. Tim oblikom rada uz aktivnu suradnju kod učenika gradimo osjećaj povjerenja u sebe i vlastite sposobnosti, jačamo i potičemo kvalitetnu interakciju učenika i nastavnika te na taj način pomažemo stvaranju osjećaja povjerenja te sigurnog i poticajnog okruženja za učenje.
Ključne riječi
talent, tehnička kreativnost, projektna nastava, dizajnersko-kreativni kružok, razredna razina
Hrčak ID:
270198
URI
Datum izdavanja:
1.2.2022.
Posjeta: 1.222 *