Studia Polensia, Vol. 10 No. 1, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.32728/studpol/2021.10.01.07
MILTON KAO (PROGRESIVNI-POWER) METALAC: SYMPHONY X I IZGUBLJENI RAJ
Krešimir Vunić
; Filozofski fakultet, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Sažetak
Namjera je ovoga rada dvostruka: da je heavy metal jedan žanr
u popularnoj glazbi je neosporno, tako da će autor početi istraživanjem
određenih teškoća kada se pristupa takvoj glazbi u akademskom kontekstu.
Tvrdeći da se popularna glazba (što uključuje i heavy metal) sastoji od
mnogih stvari koji izvan estetike glazbe, ali priznajući da heavy metal (po
Deena Weinsteinu) slijedi svojevrsni ‘kod’ (u kojemu se mogu iščitavati
određene zatomljene aspekte sebstva i šire kulture), autor je odlučio
istraživati kako je Symphony X uklopio Miltonov ‘Izgubljeni’ u svoj album
istoga imena. Autor tvrdi da iako je album Symphony X izraz ‘teme kaosa’
u heavy metalu, da je sastav uključio aspekte Miltonove pjesme koje su
nešto privlačnije suvremenom čitatelju, time da je zanemario mnoge druge
Miltonove slojeve.
Ključne riječi
estetika; heavy metal; suvremeni čitatelj; sotona; John Milton
Hrčak ID:
271291
URI
Datum izdavanja:
19.1.2022.
Posjeta: 1.405 *