Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

DETERMINANTE VISOKOG OBRAZOVANJA U PERIODU POSLE PANDEMIJE

Goran Dašić orcid id orcid.org/0000-0002-9001-7468 ; Visoka škola modernog biznisa, Beograd, Srbija
Jovana Stamenković orcid id orcid.org/0000-0003-4505-6406 ; Visoka škola modernog biznisa, Beograd, Srbija


Puni tekst: srpski pdf 209 Kb

str. 98-106

preuzimanja: 14

citiraj


Sažetak

Pandemija COVID-19 je mnogo više od velikog, globalnog zdravstvenog problema,
to je i kriza na društvenom, kulturnom, ekološkom i ekonomskom nivou. Obrazovanje
predstavlja samo jedan segment kome je pandemija prouzrokovala, do tada, neviđene
promene. Prema podacima Ujedinjenih nacija pandemija COVID-19 izazvala je najveći
poremećaj obrazovnog sistema u istoriji, koji je pogodio skoro 1,6 milijardi učenika i
studenata u više od 190 zemalja na svim kontinentima.
Zatvaranje škola i drugih obrazovnih institucija i prelazak na online izvođenje
nastave, uticalo je na 94 % svetske studentske populacije. Iako se kraj pandemije ne nazire,
njene posledice, odnosno uticaj na visoko obrazovanje već sada mogu da se odrede, pošto se
radi o trendovima koji su u toku i koje je kriza samo intezivirala. Cilj rada je ukazati na nove
trendove koji će obeležiti visoko obrazovanje u postpandemijskom periodu, a koji se odnose
ne primenu inovativnih tehnologija, prilagođavanje zahtevima studenata, pružanje dodatnih
obrazovnih sadržaja

Ključne riječi

pandemija, transformacija visokog obrazovanja, ključne kompetencije,

Hrčak ID:

283646

URI

https://hrcak.srce.hr/283646

Posjeta: 39 *