Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

RAZVOJ ČITATELJSKE PISMENOSTI, MOTIVACIJE I TEČNOSTI ČITANJA KOD DJECE

Lea Ražman ; Centar za osposobljavanje Elvira Vatovec Strunjan, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 209 Kb

str. 231-236

preuzimanja: 651

citiraj


Sažetak

U današnjem, suvremenom dobu sve više djece ima problema s čitanjem, koje je jedna od ključnih vještina u osnovnoj školi. Osim toga, čitanje je osnova za daljnje učenje te ima značajan utjecaj na djetetovu sliku o sebi i samopouzdanje. Mnoga djeca imaju izražene poteškoće s motivacijom za čitanje, jer im ta aktivnost u početku predstavlja napor, pa se kod njih brzo može razviti otpor. Zbog toga više ne pristupaju čitanju s užitkom, nisu ustrajni u učenju čitanja, a neki ne uspijevaju doseći razinu tečnog, automatiziranog čitanja koja je neophodna za dobro razumijevanje pročitanog teksta i ima značajan utjecaj na školski uspjeh.U članku su predstavljeni značaj čitanja i čitateljske pismenosti te savjeti o tome kako roditelji mogu odgajati djecu u čitatelje od najranije dobi, kako mogu povećati njihovu motivaciju za čitanje i, što je naročito važno, kako im mogu pomoći u postizanju razine tečnog čitanja s razumijevanjem, što će im olakšati mnoge aktivnosti u životu.

Ključne riječi

čitanje, interes za čitanje, roditelji, odgoj u čitatelja, pomoć pri čitanju

Hrčak ID:

285963

URI

https://hrcak.srce.hr/285963

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 1.220 *