Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

RAZVOJ SOCIJALNIH VJEŠTINA KOD DJECE S AUTIZMOM

Sunčica Marušić Dalić ; Osnovna šola IV, Murska Sobota


Puni tekst: hrvatski pdf 355 Kb

str. 648-654

preuzimanja: 1.124

citiraj


Sažetak

Autizam se definira kao razvojni poremećaj koji značajno utječe na komunikaciju pojedinca, povezanost s drugima i razumijevanje svijeta. Kod djeteta se odražava na sva područja razvoja (senzomotoričko, govorno, kognitivno, socijalno, emocionalno). Također utječe na akademski uspjeh, postizanje neovisnosti i integraciju u društveni život. Za razvoj socijalnih vještina kod djece s poremećajima iz autističnog spektra možemo koristiti likovnu terapiju, društvene priče, video modeliranje, igre oponašanja, funkcionalne igre s raznim igračkama, igre uloga. Djeca s poremećajima iz autističnog spektra ponekad nisu u stanju u potpunosti razumjeti i obraditi verbalne upute, a budući da socijalna priča koristi verbalnu i vizualnu podršku, uvelike olakšava djetetovo razumijevanje onoga što se od njega očekuje u određenoj društvenoj situaciji i kako odgovoriti na društveno prihvatljiv način. Svrha rada jest dati pregled kako napisati socijalnu priču te primjere istih. Dosadašnja istraživanja pokazuju da ovakav pristup ima pozitivne učinke na ponašanje djece s poremećajima iz autističnog spektra. Da bi ova tehnika funkcionirala, važno je da su priče visoko individualizirane prema djetetovim potrebama i da se koriste u pravo vrijeme za svako dijete.

Ključne riječi

autizam, socijalne vještine, socijalne priče, socijalizacija

Hrčak ID:

290777

URI

https://hrcak.srce.hr/290777

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 2.060 *