Stručni rad
ŠKOLSKI PEDAGOG I RODITELJI UČENIKA ROMA
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac
Sažetak
Za djetetov razvoj odgovorni su i obitelj i škola. Školski pedagog najčešće je prva osoba iz škole s kojom se susreću roditelji učenika kao i učenici. Još i prije polaska djeteta u školu, školski pedagog organizira susret s budućim učenicima prvog razreda kao i s njihovim roditeljima. Suradnja počinje u dogovoru s odgojiteljicama u vrtiću ili učiteljicama u maloj školi. Zajednički cilj suradnje roditelja i škole trebalo bi biti stvaranje kvalitetnog okružja u kojem će učenici boraviti, družiti se i učiti. Školski pedagozi imaju važnu ulogu u uspostavljanju i jačanju odnosa obitelji i škole. Izazov u radu školskog pedagoga je motiviranje roditelja za uključivanje u rad škole ne samo radi njihova djeteta, već i za dobrobit svih učenika škole. Rad s roditeljima učenika Roma poseban je izazov u radu svakog učitelja pa tako i školskog pedagoga. Za kvalitetni odgojno-obrazovni rad škole potrebna je stalna suradnja obiteljskog doma i škole. Partnerska suradnja odvija se kroz zajedničke roditeljske sastanke, individualne razgovore, ciljane skupne sastanke te putem pisanih oblika suradnje ukoliko je to potrebno. Suradnja s roditeljima učenika Roma složen je proces koji podrazumijeva obostranu želju za suradnjom. Etape suradnje s roditeljima učenika Roma najčešće traju duže od etapa ostalih roditelja. Naglasak je na upoznavanju roditelja, njihovom razumijevanju i građenju povjerenja. Zbog svojih loših iskustava iz vremena kad su i sami bili učenici, roditelji učenika Roma teže uspostavljaju suradnju sa školom te im treba više vremena za kvalitetnije uključivanje u odgojno-obrazovni proces svoje djece koji se odvija u školi. Školski pedagog treba dobro poznavati problematiku romske zajednice iz koje dolaze učenici te pokazati svoje osobne značajke: razumijevanje, prijateljstvo, empatičnost, poštovanje i osjetljivost za probleme romske zajednice.
Ključne riječi
integracija, partnerstvo, romska zajednica, školsko okružje
Hrčak ID:
290919
URI
Datum izdavanja:
1.3.2023.
Posjeta: 713 *