Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PUT OD FORMIRANJA RAZREDNOG ODJELA DO USPJEŠNE RAZREDNE ZAJEDNICE

Nikola Vuković ; Osnovna škola Đurđevac


Puni tekst: hrvatski pdf 196 Kb

str. 700-705

preuzimanja: 262

citiraj


Sažetak

Školski pedagog ekspert je za organizaciju i provedbu pedagoškog procesa unutar škole. Jedna od važnih zadaća školskog pedagoga upis je djece u prvi razred te formiranje razrednih odjela, kako prvog razreda tako i kasnije tijekom školovanja kad se mijenja sastav razrednih odjela. Učinkovitost pedagoga ovisi o njegovom savjetodavnom radu te suradnji s ostalim stručnim suradnicima u školi te učiteljima. Od izuzetne je važnosti suradnja pedagoga s psihologom na području formiranja razrednih odjela. Razredni odjel prostor je u kojem se učenici druže, uče, komuniciraju, izgrađuju vlastite stavove, vrijednosti i navike. Utječu jedni na druge sa svim svojim individualnim karakteristikama, socijalnim i kulturnim različitostima. Dobra suradnja školskog pedagoga i razrednika preduvjet su uspješnom stvaranju razredne zajednice. Pedagog u prvom redu predstavlja razredniku učenike, pojašnjava kriterije formiranja razrednog odjela, upoznaje razrednike s poznatim činjenicama o obiteljskim prilikama učenika te sudjeluje u stvaranju plana i programa rada razrednog odjela. Najvažniji posao školskog pedagoga svakako je savjetodavni rad sa svim čimbenicima rada razrednog odjela, od učenika, razrednika, predmetnih učitelja do roditelja učenika. Razredni odjel temeljna je socijalna i odgojno-obrazovna jedinica dok razrednu zajednicu možemo u ovom kontekstu shvaćati kao socijalni prostor u kojem učenici borave, uče i rade zajedno s učiteljima.

Ključne riječi

čimbenici razredne zajednice, sigurnost učenika, školski pedagog, učenje

Hrčak ID:

290921

URI

https://hrcak.srce.hr/290921

Datum izdavanja:

1.3.2023.

Posjeta: 424 *