Skip to the main content

Professional paper

POMOĆ UČENICIMA S ARTIKULACIJSKIM POTEŠKOĆAMA IZGOVORA SIBILANATA I ŠUMNIKA

Suzana Ciglarič ; Osnovna škola Ljudevita Pivka, Ptuj, Slovenija


Full text: croatian pdf 237 Kb

page 749-755

downloads: 312

cite


Abstract

Učitelji u prvoj trijadi osnovne škole [prva tri razreda osnovne škole] primjećuju da je iz godine u godinu sve više djece koja imaju govorno-jezične poteškoće pri polasku u školu, ali i kasnije. Zbog toga je tim učenicima često teže komunicirati jer ih drugi ljudi slabije razumiju. Imaju poteškoće i s pismenošću jer zbog slabijeg slušnog razlikovanja glasova i slabijeg slušnog opažanja glasova koje još nisu izgovorili, netočno izgovaraju riječi, a samim time ih i netočno zapisuju. Kako sam na neki način htjela pomoći učiteljima i djeci, odlučila sam prikupiti neke logopedske vježbe koje učitelji mogu izvoditi tijekom nastave kao uvod u nastavu ili na satu razredne nastave. Pripremila sam vježbe kojima razvijamo i treniramo motoriku mišića govornog aparata. Takve vježbe su od velike pomoći djeci jer im pomažu u usvajanju glasova koje još ne mogu pravilno izgovoriti. Djeca u prvoj trijadi najčešće nepravilno izgovaraju sibilante [glasovi S, Z i C] i šumnike [glasovi Š, Ž i Č].

Keywords

komunikacija, govor, jezik, artikulacija, sigmatizam

Hrčak ID:

291347

URI

https://hrcak.srce.hr/291347

Publication date:

1.3.2023.

Visits: 428 *