Stručni rad
POREMEĆAJ ARTIKULACIJE GLASA »R« KOD UČENIKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Suzana Ciglarič
; Osnovna škola Ljudevita Pivka, Ptuj, Slovenija
Sažetak
Govorno-jezični razvoj svakog djeteta prolazi kroz određene faze, ali je napredak svakog djeteta drugačiji. Dijete najprije mora razlikovati ljudske glasove od ostalih glasova, zatim počinje proizvoditi glasove koje postupno međusobno povezuje u slogove, a zatim slogove u riječi. Oko druge godine života počinje povezivati riječi u jednostavne rečenice koje postaju sve duže, a oko četvrte su već potpunije korištenjem veznika i prijedloga. Nakon tog razdoblja djetetov govor nastavlja se intenzivno razvijati, sve do jedanaeste godine života kada bi djetetov govor trebao biti jednak govoru odraslog čovjeka. Za sve to vrijeme kod djeteta mogu se javiti različite govorne poteškoće koje se danas često susreću kod djece nižih razreda osnovne škole. Ove poteškoće mogu biti toliko izražene da ne samo da utječu na estetiku govora, već i remete razumljivost govora i time otežavaju slušanje i razumijevanje te uzrokuju smetnje čitanja i pisanja. Najčešći su artikulacijski poremećaji. Jedan od čestih artikulacijskih poremećaja nepravilan je izgovor glasa R.
Ključne riječi
govor, artikulacija, govorna motorika, rotacizam
Hrčak ID:
291348
URI
Datum izdavanja:
1.3.2023.
Posjeta: 1.318 *