Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4369

Stavovi o školovanju kod kuće: slučaj Turske

İpek Derman orcid id orcid.org/0000-0002-2024-2619 ; Hacettepe University
Eda Gürlen ; Hacettepe University


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 1137-1173

preuzimanja: 135

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.048 Kb

str. 1137-1173

preuzimanja: 133

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga rada bio je istražiti razloge zbog kojih turski roditelji, koji nevoljko šalju djecu u školu, preferiraju obrazovanje kod kuće te razloge za odluku o školovanju kod kuće i njihovo mišljenje vezano uz školovanje kod kuće. U istraživanju je korišten fenomenološki pristup u okviru kvalitativnih metoda istraživanja. Polustrukturirani intervjui provedeni su licem u lice s devet majki s kojima se stupilo u kontakt putem društvenih mreža. Rezultati su pokazali da sudionice u istraživanju nisu htjele poslati djecu u školu uglavnom jer su smatrale da državne škole ne osiguravaju dobro trenirane učitelje ni okruženje za učenje. Također su otkrile da preferiraju školovanje kod kuće jer ono osigurava učenje usklađeno s ljudskom prirodom, provodi se u okruženju za učenje koje uzima u obzir individualne karakteristike tako da djeca odrastaju u slobodoumne i samouvjerene pojedince s visokim samopouzdanjem i osviještenošću o demokraciji, a da pri tome nisu izgubili vlastitu, unutarnju, motivaciju za učenjem. Konačno, istraživanje je pokazalo da roditelji imaju potrebu za alternativnim obrazovnim okruženjem za svoju djecu. 

Ključne riječi

alternativno obrazovanje; primarno obrazovanje; škola u kući; školovanje kod kuće.

Hrčak ID:

293532

URI

https://hrcak.srce.hr/293532

Datum izdavanja:

21.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 504 *