Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja
Sedat Alev
; Ministry of National Education, Nuray Tuncay Kara Science and Art Center
Puni tekst: engleski pdf 279 Kb
str. 1051-1081
preuzimanja: 93
citiraj
APA 6th Edition
Alev, S. (2022). Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education, 24. (4.), 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
MLA 8th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education, vol. 24., br. 4., 2022, str. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343. Citirano 29.03.2024.
Chicago 17th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education 24., br. 4. (2022): 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Harvard
Alev, S. (2022). 'Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja', Croatian Journal of Education, 24.(4.), str. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Vancouver
Alev S. Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2022 [pristupljeno 29.03.2024.];24.(4.):1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
IEEE
S. Alev, "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja", Croatian Journal of Education, vol.24., br. 4., str. 1051-1081, 2022. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Puni tekst: hrvatski pdf 279 Kb
str. 1051-1081
preuzimanja: 74
citiraj
APA 6th Edition
Alev, S. (2022). Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education, 24. (4.), 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
MLA 8th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education, vol. 24., br. 4., 2022, str. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343. Citirano 29.03.2024.
Chicago 17th Edition
Alev, Sedat. "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja." Croatian Journal of Education 24., br. 4. (2022): 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Harvard
Alev, S. (2022). 'Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja', Croatian Journal of Education, 24.(4.), str. 1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Vancouver
Alev S. Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja. Croatian Journal of Education [Internet]. 2022 [pristupljeno 29.03.2024.];24.(4.):1051-1081. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
IEEE
S. Alev, "Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja", Croatian Journal of Education, vol.24., br. 4., str. 1051-1081, 2022. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana učitelja putem profesionalne motivacije kao faktora medijacije. Na osnovi podataka sakupljenih od 426 osnovnoškolskih učitelja u Turskoj, u ovom istraživanju korišten je pristup strukturiranoga modeliranja i bootstrap metoda za testiranje modela. Rezultati su pokazali da je profesionalna učinkovitost učitelja značajan pozitivan prediktor profesionalnoga angažmana i da profesionalna motivacija u potpunosti djeluje kao posrednik između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana. Profesionalna učinkovitost imala je indirektan učinak na profesionalni angažman putem profesionalne motivacije. Rezultati ovoga istraživanja također pokazuju da su i profesionalna učinkovitost i profesionalna motivacija nužni za poboljšanje načina rada učitelja kroz njihov profesionalni angažman. Čimbenici koji mogu pozitivno utjecati na profesionalni angažman učitelja obuhvaćaju promociju povećanja efikasnosti učitelja koju potiče školska uprava, njezino djelovanje na bazi jednakosti i poštenja s ciljem povećavanja profesionalne motivacije učitelja, usmjeravanje i podršku za učitelje u njihovim profesionalnim nastojanjima te razvijanje osjećaja pripadnosti školi kod učitelja.
Ključne riječi
osnovna škola; Turska; učinkovitost; učitelj.
Hrčak ID:
295270
URI
https://hrcak.srce.hr/295270
Datum izdavanja:
21.12.2022.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 363
*