Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343

Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja

Sedat Alev ; Ministry of National Education, Nuray Tuncay Kara Science and Art Center


Puni tekst: engleski pdf 279 Kb

str. 1051-1081

preuzimanja: 171

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 279 Kb

str. 1051-1081

preuzimanja: 143

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana učitelja putem profesionalne motivacije kao faktora medijacije. Na osnovi podataka sakupljenih od 426 osnovnoškolskih učitelja u Turskoj, u ovom istraživanju korišten je pristup strukturiranoga modeliranja i bootstrap metoda za testiranje modela. Rezultati su pokazali da je profesionalna učinkovitost učitelja značajan pozitivan prediktor profesionalnoga angažmana i da profesionalna motivacija u potpunosti djeluje kao posrednik između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana. Profesionalna učinkovitost imala je indirektan učinak na profesionalni angažman putem profesionalne motivacije. Rezultati ovoga istraživanja također pokazuju da su i profesionalna učinkovitost i profesionalna motivacija nužni za poboljšanje načina rada učitelja kroz njihov profesionalni angažman. Čimbenici koji mogu pozitivno utjecati na profesionalni angažman učitelja obuhvaćaju promociju povećanja efikasnosti učitelja koju potiče školska uprava, njezino djelovanje na bazi jednakosti i poštenja s ciljem povećavanja profesionalne motivacije učitelja, usmjeravanje i podršku za učitelje u njihovim profesionalnim nastojanjima te razvijanje osjećaja pripadnosti školi kod učitelja.

Ključne riječi

osnovna škola; Turska; učinkovitost; učitelj.

Hrčak ID:

295270

URI

https://hrcak.srce.hr/295270

Datum izdavanja:

21.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 889 *