Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20180235

Uloga društvenih medija u audiovizualnoj komunikaciji terorističkih organizacija: IRA i ETA

Tomislav Berišić ; Vodoopskrba i odvodnja Zagreb
Maja Banovac Barić ; Edward Bernays University College


Puni tekst: hrvatski pdf 3.608 Kb

str. 72-94

preuzimanja: 625

citiraj


Sažetak

Irska republikanska armija (IRA) i Euskadi Ta Askatasuna (ETA) dvije su najstarije europske terorističke organizacije koje djeluju više od pola stoljeća. Oni su koristili i nasilje i politiku kao sredstva za postizanje neovisnosti svojih regija: ETA za neovisnost Baskije od Španjolske i IRA za odcjepljenje Sjeverne Irske od Ujedinjenog Kraljevstva i ujedinjenje s Republikom Irskom. Posljednjih godina internet je postao jedna od najdinamičnijih platformi na kojoj mnoge terorističke organizacije vode svoj propagandni rat. Ovaj rad će analizirati prisutnost IRA-e i ETA-e na društvenim medijima, s fokusom pretežno na Youtube. U ovom radu metodom analize sadržaja analizirana je audiovizualna komunikacija IRA-e i ETA-e na Youtubeu (80 najgledanijih videa) u razdoblju od 1. ožujka do 1. lipnja 2016. Studija je pokazala da nijedna organizacija ne predstavlja izravnu prijetnju sigurnosti ili su izravno uključeni u širenje svoje propagande na Youtubeu.

Ključne riječi

terorizam, društveni mediji, Youtube, IRA, ETA

Hrčak ID:

214543

URI

https://hrcak.srce.hr/214543

Datum izdavanja:

30.12.2018.

Posjeta: 2.005 *