Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22522/cmr20180235
Uloga društvenih medija u audiovizualnoj komunikaciji terorističkih organizacija: IRA i ETA
Tomislav Berišić
; Vodoopskrba i odvodnja Zagreb
Maja Banovac Barić
; Edward Bernays University College
Sažetak
Irska republikanska armija (IRA) i Euskadi Ta Askatasuna (ETA) dvije su najstarije europske terorističke organizacije koje djeluju više od pola stoljeća. Oni su koristili i nasilje i politiku kao sredstva za postizanje neovisnosti svojih regija: ETA za neovisnost Baskije od Španjolske i IRA za odcjepljenje Sjeverne Irske od Ujedinjenog Kraljevstva i ujedinjenje s Republikom Irskom. Posljednjih godina internet je postao jedna od najdinamičnijih platformi na kojoj mnoge terorističke organizacije vode svoj propagandni rat. Ovaj rad će analizirati prisutnost IRA-e i ETA-e na društvenim medijima, s fokusom pretežno na Youtube. U ovom radu metodom analize sadržaja analizirana je audiovizualna komunikacija IRA-e i ETA-e na Youtubeu (80 najgledanijih videa) u razdoblju od 1. ožujka do 1. lipnja 2016. Studija je pokazala da nijedna organizacija ne predstavlja izravnu prijetnju sigurnosti ili su izravno uključeni u širenje svoje propagande na Youtubeu.
Ključne riječi
terorizam, društveni mediji, Youtube, IRA, ETA
Hrčak ID:
214543
URI
Datum izdavanja:
30.12.2018.
Posjeta: 2.005 *