Educatio biologiae, No. 9., 2023.
Stručni rad
https://doi.org/10.32633/eb.9.8
Interdisciplinarni pristup osvještavanju prehrambenih navika učenika
Vida Bilogrević Gatolin
orcid.org/0000-0002-2195-284X
; Osnovna škola Ive Andrića, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pokušavajući napustiti izraženi predmetno-satni sustav i podijeljenost između razina obrazovanja, učenici 5. i 7. razreda OŠ Ive Andrića i učenici 4. razreda IX. gimnazije zajedno su proučavali probleme pretilosti i pothranjenosti. Osnovnoškolci su proučavali podrijetlo namirnica i njihovu kalorijsku vrijednost te rješavali zadatke u okviru tema Energetski učinci prehrane živih bića i Prehrana i zdravlje na nastavi Prirode i Biologije. Gimnazijalci su proučavali dostupne podatke FAO-a, WHO-a i HZJZ-a o gladi, pothranjenosti i pretilosti na različitim prostornim razinama u sklopu nastave Geografije. Ovakvim aktivnostima se ostvaruju interdisciplinarnost u poučavanju i ishodi međupredmetnih tema Zdravlje, Osobni i socijalni razvoj te Poduzetništvo pa je njihova vrijednost prilikom učenja i poučavanja iznimna. Po završetku aktivnosti, učenici su videokonferencijski predstavljali rezultate svojega rada jedni drugima. Zbog povezivanja sadržaja različitih nastavnih predmeta i razina obrazovanja, aktivnost je osvijestila vrijednost takvih mogućnosti poučavanja za nastavnike. Učenici koji su učili na ovaj način pokazali su bolje razumijevanje koncepta Energetski učinci prehrane živih bića i Prehrana i zdravlje.
Ključne riječi
interdisciplinarno učenje; međugeneracijsko učenje; energetski učinci; prehrana; zdravlje
Hrčak ID:
296758
URI
Datum izdavanja:
28.2.2023.
Posjeta: 840 *