Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.59549/n.164.1-2.6

Razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi

Iva Buchberger ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Marina Milanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 275 Kb

str. 99-119

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

U radu se prikazuju i analiziraju elementi kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi te predlažu odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje njihova razvoja. Polazeći od važnosti razdoblja rane i predškolske dobi s jedne strane te razvoja kompetencije kritičkog mišljenja s druge, u radu se prvo prikazuje kritičko mišljenje iz pedagogijske perspektive kao kompetencija koju je potrebno razvijati. Zatim se izdvajaju oni elementi kompetencije kritičkog mišljenja koji odgovaraju kognitivnim i socio-emocionalnim karakteristikama djece rane i predškolske dobi te, slijedom toga, ističu opće smjernice za oblikovanje odgojno-obrazovnih aktivnosti koje potiču razvoj kompetencije kritičkog mišljenja kod djece te dobi. Naposljetku, predlažu se odgojno-obrazovne aktivnosti za poticanje razvoja kompetencije kritičkog mišljenja kod djece rane i predškolske dobi - igra, priča, rasprava i istraživanje.

Ključne riječi

kompetencija kritičkog mišljenja; odgojno-obrazovne aktivnosti; rana i predškolska dob djece; razvoj djece; razvojne karakteristike; smjernice

Hrčak ID:

304352

URI

https://hrcak.srce.hr/304352

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Posjeta: 857 *