Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.59549/n.164.1-2.8
Boje Orffovog instrumentarija iz perspektive djece i studenata
Ivana Paula Gortan-Carlin
orcid.org/0000-0001-9277-4318
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Branko Radić
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Sažetak
Mnogi su se umjetnici i znanstvenici tijekom vremena bavili proučavanjem boje i zvuka. Napisane su brojne studije na tu temu. U ovome radu autori se bave zvukom instrumenata Orffovog instrumentarija kao polazištem za istraživanje vizualizacije boja i ugođaja. Rad donosi rezultate istraživanja koji su ostvareni na održanim glazbenim radionicama Boje Orffovog instrumentarija, a koje su 2019. godine bile osmišljene za Festival znanosti čiji je jedan dio održan na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Puli. Rezultati dobiveni metodom anketiranja i usporedbe učenika 1. razreda osnovne škole (N = 39) i studenata 4. godine učiteljskog studija (N = 19) ukazuju na veću kreativnost djece osnovnih škola, na općenito nedovoljno poznavanje glazbene terminologije nazivlja instrumenata i na odnos svjetlijih (viših) tonova s toplim bojama te tamnijih (nižih) tonova s hladnim bojama. Ukazuje se i na zadovoljstvo učenika nakon održane radionice na kojoj su dobili priliku upoznati instrumente, pristupiti im i svirati na njima.
Ključne riječi
glazbena kultura; metodika glazbene kulture; šum; ton; zvuk
Hrčak ID:
304354
URI
Datum izdavanja:
30.6.2023.
Posjeta: 1.304 *