Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.38190/ope.13.1-2.4

Važnost Erasmus+ mobilnosti učenika u obrazovanju za poduzetništvo na primjeru Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar

Marija Dušek orcid id orcid.org/0009-0004-6537-5513 ; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar
Gabriela Kralj Bartovčak orcid id orcid.org/0009-0000-5521-3474 ; Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar


Puni tekst: hrvatski pdf 1.203 Kb

str. 51-64

preuzimanja: 78

citiraj


Sažetak

Ovim istraživanjem nastoji se utvrditi stav učenika prvih, drugih i trećih razreda o važnosti Erasmus+ mobilnosti učenika u procesu obrazovanja za poduzetništvo na primjeru Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar. Nakon uspješno provedenog prvog projekta, s ciljem upoznavanja učenika, nastavnici, prijavitelji projekta predstavili su provedene aktivnosti učenicima prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda te učenicima osnovnih škola. Cilj je analizirati stavove učenika o utjecaju Erasmus+ mobilnosti učenika na obrazovanje za poduzetništvo koje će im omogućiti veću konkurentnost na tržištu rada i provedbu ovakvog oblika nastave u kojem se učenici upoznaju s međunarodnim trendovima. Empirijskim istraživanjem ispitali smo i analizirali stavove učenika koji nisu sudjelovali u Erasmus+ projektima te procijenili zainteresiranost učenika za buduće Erasmus+ projekte. Anketom je obuhvaćeno ukupno 180 učenika iz 12 razreda smjer ekonomist i upravni referent u Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar. Obradom podataka prezentirana je učestalost pojedinih odgovora u anketi, pri čemu su odgovori bili ponuđeni u obliku skale od 1 do 5 te u obliku Likertove ljestvice. Pri obradi i prezentaciji podataka značajnih za temu znanstvenog rada korištene su različite metode znanstvenog istraživanja kao što su: metoda analize i sinteze, metoda komparacije, metoda klasifikacije, metoda indukcije i dedukcije, metoda deskripcije i metoda kompilacije. Prema empirijskom istraživanju većina ispitanika želi sudjelovati u Erasmus+ mobilnostima i smatra ih važnim u obrazovanju za poduzetništvo. Iz dobivenih rezultata došlo se do zaključka da bolja i učestalija prezentacija uspješno provedenih projekata može rezultirati postizanjem širih i međunarodno prepoznatih ishoda učenja u području poduzetništva. Istraživanjem je potvrđena radna hipoteza koja glasi: „Erasmus+ mobilnosti učenika unaprjeđuju razinu obrazovanja odgojno-obrazovnih ustanova za poduzetništvo”.

Ključne riječi

Erasmus+ mobilnost; „obrazovanje za poduzetništvo; konkurentnost na tržištu rada

Hrčak ID:

312584

URI

https://hrcak.srce.hr/312584

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 320 *