Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.5020

Pedagoška semiotika prostora

Jovana Marojević orcid id orcid.org/0000-0003-4301-8166 ; University of Montenegro, Faculty of Philosophy


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

verzije

str. 125-162

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 357 Kb

verzije

str. 125-162

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu se govori o razmatranju prostora kao materijalnosti i prostora kao procesa, u širem kontekstu studija o djetinjstvu, a konkretnije u kontekstu školske pedagogije. Skiciramo pitanje materijalne konstrukcije djetinjstva (u geografijama djetinjstva i geografijama obrazovanja). Potom se analizira odnos prostora i pedagogije, odnosno materijalne dimenzije učenja, na eksplicitnoj ravni, dajući prikaz nalaza o udjelu prostornih komponenti u učeničkom postignuću. Središnje razmatranje u radu usredtočeno je na koncept inovativnih okružja za učenje (ILE) i njegovim prostornim zahtjevima te naročito renesansi otvorenih planova škola zasnovanoj na tom konceptu. Nadalje, govori se o pitanju prostornoga posredovanja odnosa moći u školama otvorenoga, ali i tradicionalnog koridor-tipa („cells and bells“ škole) te oblikovanjem identiteta učenika i nastavnika tim procesima. U zaključnom dijelu donosi se kratki osvrt na neoliberalnu prirodu koncepta ILE-a i preporukama o razmatranju prostora i okružja za učenje kroz paradigme kritičke pedagogije mjesta i pedagogijâ zajedničkoga svijeta.

Ključne riječi

inovativna okružja za učenje (ILE); materijalna konstrukcija djetinjstva; otvoreni planovi škola 

Hrčak ID:

316798

URI

https://hrcak.srce.hr/316798

Datum izdavanja:

28.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *