Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i1.5020
Pedagoška semiotika prostora
Jovana Marojević
orcid.org/0000-0003-4301-8166
; University of Montenegro, Faculty of Philosophy
Sažetak
U radu se govori o razmatranju prostora kao materijalnosti i prostora kao procesa, u širem kontekstu studija o djetinjstvu, a konkretnije u kontekstu školske pedagogije. Skiciramo pitanje materijalne konstrukcije djetinjstva (u geografijama djetinjstva i geografijama obrazovanja). Potom se analizira odnos prostora i pedagogije, odnosno materijalne dimenzije učenja, na eksplicitnoj ravni, dajući prikaz nalaza o udjelu prostornih komponenti u učeničkom postignuću. Središnje razmatranje u radu usredtočeno je na koncept inovativnih okružja za učenje (ILE) i njegovim prostornim zahtjevima te naročito renesansi otvorenih planova škola zasnovanoj na tom konceptu. Nadalje, govori se o pitanju prostornoga posredovanja odnosa moći u školama otvorenoga, ali i tradicionalnog koridor-tipa („cells and bells“ škole) te oblikovanjem identiteta učenika i nastavnika tim procesima. U zaključnom dijelu donosi se kratki osvrt na neoliberalnu prirodu koncepta ILE-a i preporukama o razmatranju prostora i okružja za učenje kroz paradigme kritičke pedagogije mjesta i pedagogijâ zajedničkoga svijeta.
Ključne riječi
inovativna okružja za učenje (ILE); materijalna konstrukcija djetinjstva; otvoreni planovi škola
Hrčak ID:
316798
URI
Datum izdavanja:
28.3.2024.
Posjeta: 617 *