Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5440

Elektroničko nasilje i društvena izolacija među osnovnoškolcima u Slovačkoj

Mário Dulovics orcid id orcid.org/0000-0002-9860-4376 ; Matej Bel University, Faculty of Education, Department of Pedagogy and Andragogy
Lívia Nemcová ; Matej Bel University, Faculty of Education, Department of Pedagogy and Andragogy
Michaela Riapošová orcid id orcid.org/0009-0003-5417-1147 ; Matej Bel University, Faculty of Education, Department of Pedagogy and Andragogy
Wolfgang Storck orcid id orcid.org/0000-0003-2630-9789 ; University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Social Sciences
Lucrece Segning ; University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, Faculty of Social Sciences


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 709-729

preuzimanja: 19

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 220 Kb

str. 709-729

preuzimanja: 23

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga istraživanja utvrditi vezu između fenomena socijalne izolacije iviktimizacije putem elektroničkoga nasilja (engl. cyberbullying). Za prepoznavanjedruštvene izolacije kod sudionika korišten je Upitnik o hikikomoriju (HQ-25) (Teo isur., 2018), dok se broj žrtava elektroničkoga nasilja pratio pomoću Skale viktimizacijeputem elektroničkoga nasilja koju su izradili autori. Struktura instrumenatakorištenih u istraživanju određena je pomoću eksploratorne faktorske analize kojomsu utvrđena tri faktora u Upitniku o hikikomoriju i jedan faktor u Skali viktimizacijeputem elektroničkoga nasilja. Uzorak ispitanika sastojao se od 2768 učenika nadrugoj razini osnovne škole. Prosječna dob ispitanika bila je 12,7 godina (SD = 1,12).Empirijsko istraživanje potvrdilo je slabu statistički značajnu pozitivnu vezu izmeđufaktora u Upitniku o hikikomoriju (izbjegavanje društvene interakcije, izolacija,uključivanje u društvenu interakciju) i Skale viktimizacije putem elektroničkoganasilja. Inferencijska analiza koja je uslijedila imala je za cilj utvrditi statističkiznačajne razlike u viktimizaciji putem elektroničkoga nasilja prema spolu i raziniobrazovanja. Rezultati su pokazali da su učenice i stariji učenici imali znatno višerezultate na Skali viktimizacije outem elektroničkoga nasilja.

Ključne riječi

elektroničko nasilje (engl. cyberbullying); prevencija; učenik; socijalnaizolacija; viktimizacija

Hrčak ID:

322420

URI

https://hrcak.srce.hr/322420

Datum izdavanja:

25.9.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 89 *