Prethodno priopćenje
Sprečavanje komunikacijskih smetnji u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
Mirjana Benjak
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula
Vesna Požgaj-Hadži
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Sažetak
Cilj je svake komunikacije, pa tako i komunikacije u nastavi jezika i književnosti -- sporazumijevanje. U nastavnom procesu često dolazi do smetnji u sporazumijevanju zbog sljedećih uzroka: a) jezično-informacijska neusklađenost kodova sudionika komunikacije; b) distrakcija; c) nejasno i neprecizno izricanje poruka; d) inkompatibilnost shema sugovornika; e) utjecaj svjesnih i djelomično svjesnih mehanizama; f) zbrkano, nedovoljno argumentirano i pogrešno prenošenje informacija i g) dokidanje komunikacijskog kanala. Radi ublažavanja i uklanjanja djelovanja navedenih čimbenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti predlažu se načini i metode koji su na tragu ostvarenja nesmetane komunikacije, odnosno sporazumijevanja među sudionicima nastavnoga procesa.
Ključne riječi
komunikacija; komunikacijski pristup u nastavi jezika i književnosti; udžbenik
Hrčak ID:
31988
URI
Datum izdavanja:
29.9.2008.
Posjeta: 4.806 *