Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

IDENTITETSKA MAPA I URBANA KOMUNIKACIJA - prilog teorijskom promišljanju zatečenog identiteta i metodologijskom temeljenju projektiranog identiteta

Feđa Vukić
Branimir Paškvan


Puni tekst: hrvatski doc 351 Kb

str. 47-71

preuzimanja: 1.170

citiraj

Puni tekst: engleski doc 121 Kb

str. 47-71

preuzimanja: 637

citiraj


Sažetak

Članak ima cilj ukazati na komunikacijske aspekte pa time i identitetske potencijale zajednice, na primjeru grada, a upućivanjem na fenomen komunikacije u javnom prostoru i relaciju zatečenog i projektiranog identiteta. Predložena je metoda identitetske mape kao korisna jer „mapiranje“ komunikacije u javnom prostoru, kako pojedinaca i formalnih te neformalnih skupina, kao i „mapiranje“ komunikacije uprave grada u javnom prostoru, u usporedbi, daje dostatno elemenata za uočavanje kvantitete ali i bitnih kvaliteta simboličkih poruka koje bi, s jedne strane, trebale poslužiti homogenizaciji pojedinaca i skupina s idejom o zajednici, a s druge, posreduju stvarno stanje razine identifikacije sa zajednicom.
Identitetska mapa grada dala bi zornu sliku pismovne i slikovne komunikacije u javnom prostoru zajednice što je važno za usporedbu s komunikacijom u medijima, gdje se ideja identiteta također permanentno plasira.

Da bi se vrijednosti i potencijali komunikacije identiteta zajednice u medijima mogli mjeriti, odnosno kako bi se uspostavila neka vrsta dijaloga sa posredovanim sadržajem, nužno je uspostaviti relaciju prema istoj takvoj komunikaciji u javnom prostoru, jer tek tamo mogu se pratiti fenomeni neregulirane komunikacije, u neposrednom srazu s onom reguliranom. Kako bi se zatečeni identitet zajednice mogao izmjeriti u svojem potencijalu neće biti dostatno samo analizirati planirane poruke i medije koji se nerijetko mogu zasnivati i na vrlo partikularnoj ideji o zajednici. Stoga metoda identitetske mape može biti višestruko korisna za svaki pokušaj zasnivanja novog, projektiranog, identiteta zajednice, bez obzira je li riječ o sustavnom programu identitetskog sustava («branda») ili pak nekom partikularnom elementu identiteta zajednice, od turizma, preko gospodarstva do kulture.

Ključne riječi

mapa; zatečeni identitet; projektirani identitet; komunikacija; grad

Hrčak ID:

43443

URI

https://hrcak.srce.hr/43443

Datum izdavanja:

18.5.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.392 *