Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Klasični pragmatizam i demokracija. Poimanje demokracije i pedagogije Johna Deweya u perspektivi teorije djelovanja

Jörg Wernecke ; Technical University München, Department of Philosophy and Science Theory, München, Germany


Puni tekst: njemački pdf 422 Kb

str. 19-36

preuzimanja: 2.025

citiraj


Sažetak

John Dewey je, mimo Ch. S. Peircea i W. Jamesa, znan ne samo kao utemeljitelj klasičnog američkog pragmatizma, već i po bitnom obolu razvoju suvremene reformske pedagogije, kao i obolu legitimaciji demokratskog društvenog modela, što je u međuvremenu postalo poznato i izvan okvira akademskog konteksta obrazovanja. U sljedećem članku valja iz perspektive teorije djelovanja sistematski detektirati implicitan odnos među njegovim konceptima pragmatizma, pedagogije i demokracije, kao i manevarski prostor ili ograničenja koja odatle proizlaze za sadašnjost. Uslijed spomenutog, u središte dospijeva pitanje uspješne životne prakse, zrcaljene u Deweyevom pledoajeu za dokidanje klasičnog dualizma teorije i prakse na socijalnoj, političkoj, etičkoj i znanstvenoj razini.

Ključne riječi

klasični pragmatizam; teorija spoznaje; teorija djelovanja; politička filozofija; demokracija; pedagogija

Hrčak ID:

58376

URI

https://hrcak.srce.hr/58376

Datum izdavanja:

2.8.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski njemački

Posjeta: 5.092 *