Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ODGOJ I OBRAZOVANJE ZA VRIJEDNOSTI

Vini RAKIĆ ; Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske, Zagreb
Svjetlana VUKUŠIĆ ; Brain Sciences Institute, Swinburne University of Technology, Melbourne


Puni tekst: hrvatski pdf 216 Kb

verzije

str. 771-795

preuzimanja: 8.572

citiraj


Sažetak

Odgoji i obrazovanje za vrijednosti područje je na kojem
vladaju mnoga neslaganja i manjak jasnih stajališta, posebno
oko pitanja vezanih uz pristupe i metode poučavanja, vrijednosti
koje bi se trebale poučavati i uloge nastavnika i škole. Ovaj
članak donosi kratak pregled tih pitanja i odgovora na njih, s
namjerom da prepozna i ponudi moguća objašnjenja teoretskih
i praktičnih problema s kojima se suočava ugradnja vrijednosti
u sustav odgoja i obrazovanja. Prikazana su dva najutjecajnija,
ali oprečna, suvremena pristupa poučavanju vrijednosti –
izravan pristup ili odgoj karaktera i neizravan ili kognitivno-
-razvojni pristup – s osvrtom na moguće usuglašavanje oko
njihovih razlika. U posebnom poglavlju navodi se desetljeće
obrazovanja za održivi razvoj, koje služi kao područje na kojem
naglašavanje vrijednosti u odgoju i obrazovanju dobiva
posebnu ulogu jer pruža okvir odgoju i obrazovanju
usmjerenom ne samo na ekološko očuvanje i opstanak nego na
očuvanje i opstanak globalnoga društva.

Ključne riječi

vrijednosti; odgoj karaktera; kognitivno- -razvojni pristup; univerzalne vrijednosti; obrazovanje za održivi razvoj

Hrčak ID:

60114

URI

https://hrcak.srce.hr/60114

Datum izdavanja:

31.10.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 14.765 *