Acta turistica nova, Vol. 3 No. 2, 2009.
Izvorni znanstveni članak
BRAND JE IDENTITETSKI SUSTAV
Feđa Vukić
Sažetak
Teorija i praksa branda i brandinga formirana je n kroz povijesni horizont
Od stvaranja moderne zapadnoeuropske kulture, primarno u domeni simboličkog označavanja vrijednosti proizvoda. Potom, ta je praksa zaživjela i u domeni turizma kao destinacijski branding. Članak raspravlja o povijesnim elementima razvoja strukture identiteta zajednice, grada i nacionalne države, a da bi se definirali kulturalni elementi značajni za samo-razumijevanje tih identiteta, kako unutar samih povijesnih zajednica tako i sagledani iz suvremene perspektive. To stoga da bi se dala nova dimenzija praksi branda i brandinga kroz teorijsku poziciju identitetskog sustava. Ta je pozicija drukčija jer zagovara pristup projektiranju identiteta zajednice na na_69_in koji se odmiče od destinacijskog brandinga. To primarno znači da je potrebno sustavno istražiti zatečeni identitet i postojeće vrijednosti zajednice, kako historijske tako i suvremene. Potom je potrebno strukturalno postaviti sustav komunikacije u kojem će se ključne vrijednosti prepoznavati primarno unutar zajednice a potom i izvan nje, dakle ne obrnuto kako je to uglavnom mišljeno u dosadašnjoj praksi brandinga. Kako je primarno obraćanje eksternim javnostima u praksi brandinga uglavnom dovodilo do toga da su projektirani simbolički sustavi napuštani nakon nekog vremena od same zajednice za koju su bili projektirani, razlog tomu se uočava upravo u izostanku cjelovitih metoda istraživanja zatečenog identiteta zajednice u takvim projektima. Zato se kroz pojam i praksu identitetskog sustava u članku nudi kritika postojeće metode brandinga, a u svrhu zasnivanja dugoročno produktivnih sustava komuniciranja koji će se primarno reflektirati na poboljšanje društvenih procesa u zajednici a potom i na užu i širu ciljanu okolinu.
Ključne riječi
brand; identitetski sustav; zajednica; komunikacija; kultura
Hrčak ID:
61454
URI
Datum izdavanja:
25.11.2009.
Posjeta: 4.607 *