Skip to the main content

Original scientific paper

Implicitne teorije inteligencije kod djece predškolske dobi

Joško Sindik ; Institute for anthropological research, Zagreb, Croatia
Ranka Đunđenac ; Kindergarten “Ivanić-Grad”, Ivanić-Grad, Croatia


Full text: croatian pdf 1.396 Kb

page 6-24

downloads: 1.148

cite

Full text: english pdf 1.396 Kb

page 6-24

downloads: 327

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je ispitati kakve implicitne teorije inteligencije imaju djeca predškolske dobi. Osim opisa implicitnih teorija inteligencije kod predškolaca, cilj je bio provjeriti razlike u zastupljenosti pojedinačnih kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije u odgovorima predškolske djece. U ispitivanju su sudjelovala 93 predškolska djeteta, koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4.-7. godine života i to oba spola. Glavni nalaz istraživanja je da je očekivano utvrđena neravnomjerna zastupljenost odgovora u pojedinim kognitivnim i nekognitivnim kategorijama uz izrazitu dominaciju nekognitivnih odgovora kod apstraktnih a posebno kod konkretnih pitanja postavljenih djeci. To se reflektira i u većem broju statistički značajnih razlika osobito vezanih uz kategoriju S (socijalne vještine i osobine ličnosti). Pokazalo se da socijalne (ali ne i verbalne) vještine statistički značajno prevladavaju u dječjim opisima inteligencije.

Keywords

kognitivne kategorije; predškolska djeca; zastupljenost

Hrčak ID:

104577

URI

https://hrcak.srce.hr/104577

Publication date:

29.6.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.737 *